Museu de la Música de Barcelona

Museu de la Música de Barcelona Al març de 2007, el Museu de la Música va obrir de nou les portes al públic a L’Auditori, amb una presentació totalment renovada de les seves col·leccions d’instruments i documents musicals.

Funcionando como de costumbre

11/06/2021

Ahir vam gaudir d’una sessió de jazz amb Irene Reig (saxòfon), Joan Casares (bateria) i Pau Sala (contrabaix), travessant temes estàndards i temes propis del grup, amb el repte, com ens explicava Irene, de combinar el seu instrument habitual amb un saxòfon original d’Adolphe Sax, no només diferent en mida o afinació, sino en el sistema de claus i amb el condicionant de ser un instrument que habitualment trobem dins la vitrina de l’exposició permanent. El domini dels dos instruments va ser espectacular!

08/06/2021

“Vaig recórrer la ciutat a la recerca de músics, en vaig escoltar moltíssims. Alguns tenien experiència orquestral prèvia i d'altres no havien tocat mai professionalment... Finalment quedaren vuitanta-vuit músics, l'embrió de l'Orquestra Pau Casals.” Exposició temporal “100 anys Oquestra Pau Casals. Excel·lència musical, compromís social”, amb doble seu al Museu Pau Casals (@paucasals_fund).

07/06/2021

El #dillunsllegim (i mirem!) “Échos: 100 trésors du Musée de la Musique”, un viatge estètic i magnífic per les tradicions i els invents dels instruments musicals.

06/06/2021

Primer diumenge de mes… jornada de portes obertes de les 10 a les 19h!

04/06/2021

Una de les últimes vitrines de l’exposició permanent ha passat, en els darrers anys, a acollir exposicions temporals i noves museografies que ens han permès viatjar a Corea, Àfrica o l’illa de Nova Guinea. Les heu vist totes?

02/06/2021

Alerta amb els electròfons i la nova tarifa elèctrica! Hem fet una infografia molt senzilla que potser us servirà de pauta. (Recordeu que existeixen auriculars en cas que tingueu veïns…!)

31/05/2021

El #dillunsllegim “The British Museum Citole: New Perspectives”, de James M. Robinson i Naomi Speakman, una anàlisi completa d’un exemplar únic de cítola medieval que es conserva, inclou recerques científiques i imatges de gran qualitat, aportant dades històriques, musicals, organològiques, etc.

29/05/2021

Gran concert aquest matí el que ens han ofert Juan de la Rubia i Josep Borràs, dins el cicle “La música del Museu”! En Juan ha demostrat un coneixement i domini profunds del claviorgue de Lorenz Hauslaib amb magnífiques interpretacions, així com quan ha tocat, també, l’orgue de Pérez Molero. En Josep Borràs ens ha fet una demostració impressionant de les possibilitats de quatre mides de baixó, un d’ells és una còpia facsímil de l’exemplar exposat al museu, en un recorregut per la melodia “La Mònica”, entre altres. Ens acompanyaven (i els hem fet parlar una mica), els dos darrers directors del Museu: en Romà Escalas i en Jaume Ayats. Moltes gràcies al manxaire, en Berenguer Montserrat, i, com no, a totes les persones que ens heu acompanyat en un dia tan especial.

28/05/2021

Demà fem… 75 anys!! Ho celebrem amb una nova mostra virtual! "Juguem? Instruments musicals i infants", amb una selecció de 25 objectes, 19 vídeos, 1 àudio i 1 playlist a Spotify i una bibliografia temàtica especialitzada. Dels sonalls a les capses de música, els instruments han estat joguines que s’han convertit per art del joc en artefactes sonors. Un recorregut pel món de les joguines musicals, la infantesa i el pas a l’edat adulta amb peces de la nostra col·lecció procedents d'indrets i èpoques diverses. La podeu veure aquí: https://museumusicabcnjuguem.carrd.co/

Avui tanquem el projecte #miraSagarradiuFolch, amb imatges de Montserrat Sagarra i textos de Joquim Folch, amb una arpa Érard, MDMB 513: https://bit.ly/3oOnjxZ

27/05/2021

Veureu, en aquest time-lapse de la nova mostra temporal “Música i natura a l’illa de Nova Guinea”, que la música que sona pels altaveus està sincronitzada amb els instruments, de manera que quan en sona un de concret -o un conjunt- aquest s’il·lumina dins la vitrina. La museografia és de Croquis i el disseny gràfic d’Eumo.

25/05/2021
La guerra, de Mateu Fletxa, per Sforzinda (en directe)

“La guerra”, de Mateu Fletxa, interpretada pel grup Sforzinda, amb flautes de bec del fons Ars Musicae. Romà Escalas toca la flauta MDMB 12587, que va pertànyer a Victòria dels Àngels, i que la Fundación Victoria de los Ángeles va donar al Museu. El conjunt de flautes, conservades al Museu, han estat molt temps sense ús, però amb el concert es va voler mostrar, un cop més, el seu so:

Concert del grup Sforzinda a la Sala de Teclats, amb flautes de bec del Museu de la Música, del fons Ars Musicae, fet el 14 d'abril de 2018. Romà Escalas toc...

24/05/2021

Al #dillunsllegim d’avui tenim la recerca de Ray Grieve durant deu anys per explicar la història de l’harmònica, dels músics i imatges a Austràlia, publicada amb el títol “A band in a waistcoat pocket”.

22/05/2021

Dijous passat vam viure una jornada emocionant amb la visita guiada a càrrec de la comissària Núria Ballester a familiars de músics de l’OPC a l’exposició temporal “100 anys Orquestra Pau Casals. Excel·lència musical, compromís social”, amb doble seu amb la Fundació Pau Casals - Museu. Tots ells ens han cedit informació i imatges dels músics per a crear la mostra de la Llantera, "Els músics de l'Orquestra Pau Casals". També és gràcies als familiars que la iniciativa #OPCquiésqui per posar nom als músics de la fotografia general, que hem pogut identificar-ne, de moment, prop d'una vintena. Tot seguit vam assistir al concert de La #músicadelMuseu amb Adriana de León i Manuel Ruiz. La guatemalteca, guanyadora del Premi Especial ‘Museu de la Música’ a la millor interpretació amb criteris històrics del III Concurs de Cant Josep Palet, presentava el programa Trencadís acompanyada al piano per Manuel Ruiz, amb obres d’Enric Granados, Giacomo Puccini o Gaetano Donizetti, presentant també tres de les Sis cançons de Pau Casals estrenades per la soprano Conxita Badia al Palau de la Música l’any 1935, que van ser acompanyades amb el piano Pleyel de Pau Casals que forma part de l'exposició.

Avui, la guitarra de José Alcañiz, MDMB 451, al penúltim #miraSagarradiuFolch: https://bit.ly/3v6KTs4
21/05/2021

18/05/2021

#Taldiacomavui de 1909 mor Isaac Albéniz. En aquesta imatge veiem la quantitat de gent que va assistir al seguici fúnebre al seu pas per la Rambla de Barcelona.

17/05/2021

El #dillunsllegim “Étude sur la musique et les instruments catalans”, d’Albert Manyac, testimoni de les transformacions de la cobla i la música tradicional de finals del s.XIX i principis del XX, parla del panorama musical tradicional nord-català explicant danses, festivals, música, instruments i músics. El segueix un estudi biogràfic de Manyac a càrrec d’Oriol Lluís Gual.

Photos from Museu de la Música de Barcelona's post
15/05/2021

Avui tenim La #nitdelsMuseusBCN, però mentre esperem que arribi l’hora, aquest matí en Jordi Casadevall i en Marc Pitarch fan un taller de gamelan dins el Festival de les Arts Comunitàries de Catalunya a la Fabra i Coats: Centre d'Art Contemporani de Barcelona i Fàbrica de Creació!

14/05/2021

Avui divendres, al #miraSagarradiuFolch, la guitarra MDMB 440, que “té dos mànecs i amb la caixa sonora afectant la forma de dues guitarres unides, amb un additament a la part inferior que fa de base única”: https://bit.ly/3hmE41h

13/05/2021

Ja tenim inaugurada la nova mostra “Música i natura a l’illa de Nova Guinea”, en col·laboració amb la Fundació La Fontana, amb parlaments de Robert Brufau, director de L’Auditori, i Alejandro Maluquer, col·leccionista, i amb la visita guiada sobre la museografia i els instruments per la comissària, Elena Martínez-Jacquet. A partir de demà ja la podreu gaudir!

11/05/2021

Les entrades per a les activitats de dissabe, La #nitdelsMuseusBCN, s’han exhaurit, en queden encara algunes per visitar el museu, recordeu també que els dies 16 i 18 fem jornada de #portesobertes per a celebrar el Dia Internacional dels Museus! #DIM2021

10/05/2021

El #dillunsllegim “Women Making Music: The Western Art Tradition, 1150-1950”, editat per Jane Bowers i Judith Trick, que presenta biografies d’intèrprets i compositores, analitzant les dones com a classe, que comprèn des del cant medieval a la composició del segle XX: https://bit.ly/3y1zD23

07/05/2021

Avui divendres al #miraSagarradiuFolch, una guitarra de sis cordes simples obra de Pere Antoni Xemena, un guitarrer mallorquí actiu cap als voltants dels anys cinquanta del segle XIX a Palma de Mallorca, MDMB 455: https://bit.ly/3nTGSnP

06/05/2021

Aquesta és la taula harmònica d’un clavicèmbal atribuït a Johann Heinrich Silbermann, decorada amb motius florals i paisatgístics pintats, amb una obertura acústica circular amb una roseta calada #instrumentsentranyables

05/05/2021

En Pere Font va ser alumne dels cursos d’organologia que organitzava el Museu des dels inicis a la Casa Quadras i fins fa ben pocs anys. Era un dels alumnes més fidels i col·laborador nostre en la seva especialitat, els fiscorns, entre d’altres. Ens va deixar fa poques setmanes, però va voler fer-nos un regal esplèndid: va donar al museu un conjunt de llibres especialitzats en organologia per ampliar la nostra biblioteca, la majoria dels quals encara no teníem. Ens els van fer arribar la Roser i l’Anna, la seva família, i esperem que aviat els pugueu trobar al catàleg!

04/05/2021

Estem preparant la segona col·laboració de la trilogia amb la Fundació La Fontana, una col·lecció privada, inèdita i rellevant. Aviat podreu visitar l’exposició temporal “Música i natura a l’illa de Nova Guinea”, comissariada per Elena Martínez-Jacquet.

03/05/2021

El #dillunsllegim un llibret amb 24 imatges d’instruments zoomòrfics, “A musical zoo”, de Henry Saint-George, que ens ha recordat el nostre primer projecte digital de xarxes, sabeu de quin parlem?

30/04/2021

Segons Folch i Torres aquesta és una guitarra espanyola femenina, la MDMB 449 avui a #miraSagarradiuFolch: https://bit.ly/2Rb1jk5

29/04/2021

Celebrem el Dia Internacional de la Dansa amb aquesta samplerització del rotlle de pianola “Deux airs de ballet”, de Cécile Chaminade:

27/04/2021

📌 Nou text al blog! Arrel de l’exposició temporal “100 anys Orquestra Pau Casals. Excel·lència musical, compromís social”, tenim una descoberta genial: a la imatge general hi ha una dona, Dolores Sánchez, arpista. Gràcies Xavier Cuevas pel text! #OPCquiésqui #onsónlesdones:

26/04/2021

El #dillunsllegim “Lost Sounds: Blacks and the Birth of the Recording Industry, 1890-1919”, de Tim Brooks, la història dels afroamericans a l’inici de la indústria discogràfica que examina les primeres dècades de l’enregistrament del so als Estats Units, l’inici del jazz i la gran varietat cultural de l’època.

25/04/2021

Ha tornat el cicle “Un cafè amb notes d’Antiga”, presentat per Emilio Moreno i acompanyat per alumnes de l’Antiga de l’ESMUC!

24/04/2021
El cant dels ocells + Els Segadors, per Pascal Comelade (en directe)

Presentem un fragment del concert on Pascal Comelade, amb el piano Michelsonne (com el que va donar al Museu), acompanyat d'Ivan Telefunken i Oriol Lluna, interpreten "El cant dels ocells" i "Els segadors", dins el cicle "La música del Museu":

Fragment del concert al Museu de la Música, dins el cicle "La música del Museu", de l'any 2017, on Pascal Comelade, amb el piano Michelsonne, acompanyat d'Iv...

Dirección

+34932563650

Página web

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Museu de la Música de Barcelona publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.