Mathildedalin Ruukkitehtaat

Mathildedalin Ruukkitehtaat Mathildedalin Ruukkitehtaat edustaa 1800-luvun rouheaa ruukkialuetta aidoimmillaan. Se sijaitsee ete ajankohtaisista asioista Mathildedalin Ruukkitehtailla
(1)

Kerromme tällä sivulla kulttuuritapahtumista, matkailusta, alueen kehittymisestä, rakennusten korjauksista ym.

17/08/2026

Uskallatko astua jälleen Kummitusmuseon ovista sisään ja kokea jotain uutta? 👻

Kummitusmuseomme avaa jälleen ovensa lokukuussa, arvaatko millä teemalla tällä kertaa? 👻🌳🌲🍃

Kummitusmuseo on avoinna 9.10.-25.10. päivittäin sekä 31.10.-1.11., aukioloajat julkaisemme myöhemmin.
Do you dare to step through the doors of the Ghost Museum once again and experience something new? 👻

Our Ghost Museum reopens its doors in October—can you guess what the theme will be this time? 👻🌳🌲🍃

The Ghost Museum is open daily from October 9–25 and October 31–November 1; we’ll announce the opening hours later.

Pssst... Admission to the museum is free 👻



Upeaa Mathildedal Pride a 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️ Olemme onnellisia, että Mathildedalissa kylän asukkaat, yrittäjät ja muut toimijat s...
08/08/2026

Upeaa Mathildedal Pride a 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️ Olemme onnellisia, että Mathildedalissa kylän asukkaat, yrittäjät ja muut toimijat seisovat ihmisoikeuksien puolella ❤️🧡💛💚💙💜🖤🤍🩷🩵 Toivomme, että myös vierailijat tuntevat olonsa kylässä hyväksytyksi ja turvalliseksi ✨
Amazing Mathildedal Pride 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️ We’re so happy that the residents, business owners, and other community members in Mathildedal stand up for human rights ❤️ 🧡💛💚💙💜🖤🤍🩷🩵 We hope that visitors, too, feel accepted and safe in the village ✨

Karkaisimon vanhin osa, yksikerroksinen, on 1850-luvulta. Kaksikerroksinen laajennusosa on valmistunut 1800-1900 lukujen...
23/07/2026

Karkaisimon vanhin osa, yksikerroksinen, on 1850-luvulta. Kaksikerroksinen laajennusosa on valmistunut 1800-1900 lukujen taitteessa. Rakennuksessa varastoitiin valurautaa, jota käytettiin erityisesti koneiden valmistuksessa, muun muassa polttomoottoreissa. Rakennus oli alun perin paljon isompi, m***a vuosikymmenten saatossa sitä laajennettiin ja osia siitä purettiin tehtaan tarpeen mukaan.

Nykyään Karkaisimon vanhimmassa osassa toimii ravintola Bistro Bruket ja uudemmassa kaksikerroksisen osan alakerrassa Café Mathildedal ja yläkerrassa Hotel Mathildedal ✨

The oldest part of the Hardening building, a single-story structure, dates from the 1850s. The two-story extension was completed at the turn of the 19th and 20th centuries. The building was used to store cast iron, which was used primarily in the manufacture of machinery, including internal combustion engines. The building was originally much larger, but over the decades it was expanded and parts of it were demolished as needed by the factory.

Today, the oldest part of Hardening building houses the restaurant Bistro Bruket, while the newer two-story section features Café Mathildedal on the ground floor and Hotel Mathildedal on the upper floor ✨

www.mathildedal.fi

Puusepänverstas (1920-luku) ja Kokoonapanohalli (1928) ovat ruukin jäljellä olevista rakennuksista nuorin parivaljakko. ...
17/07/2026

Puusepänverstas (1920-luku) ja Kokoonapanohalli (1928) ovat ruukin jäljellä olevista rakennuksista nuorin parivaljakko. Kun nämä rakennukset ovat valmistuneet ruukille oli raudantuotannosta jo siirrytty mm. maatalouskoneiden valmistukseen. Nykyisin Puusepänverstaassa on meidän ihanat puodit Ruukin Kehräämö ja Aate Clothing sekä Ruukki Creativen studio. Puusepän verstaan yläkertaan on tänä kesänä avautunut Verstas Galleria ja ensimmäisen kesän näyttely on Edu ja Pia Kettusen käsialaa.

Kokoonpanohallin katolla sijaitsee uusi Rooftop kokonaisuus, viisi hotellihuonetta, sauna ja tänä kesänä avautunut Harri's Rooftop Lounge.

🛍️Puodit ovat avoinna päivittäin
🍷Harri's Rooftop Lounge on avoinna ke-su
🎨Verstas Galleria on avoinna päivittäin
🖌️Ruukki Creativen tilassa heinäkuussa Out of Office -näyttely ke-su
Sauna ja hotellihuonevaraukset www.mathildedal.fi

The Carpentry Shop (1920s) and the Assembly Hall (1928) are the youngest pair of buildings still standing at the ironworks. By the time these buildings were completed, the ironworks had already shifted from iron production to the manufacture of agricultural machinery, among other things. Today, the Carpentry Workshop houses our wonderful shops, Ruukin Kehräämö and Aate Clothing, as well as the Ruukki Creative studio. This summer, the Verstas Gallery opened on the upper floor of the Carpentry Workshop, and its first summer exhibition features the work of Edu and Pia Kettunen.

On the roof of the Assembly Hall is the new Rooftop complex, featuring five hotel rooms, a sauna, and Harri’s Rooftop Lounge, which opened this summer.

🛍️The shops are open daily
🍷Harri’s Rooftop Lounge is open Wed–Sun
🎨Verstas Galleria is open daily
🖌️The “Out of Office” exhibition is on view at the Ruukki Creative space in July, Wed–Sun
Sauna and hotel room reservations: www.mathildedal.fi

Putlauslaitos (1852) ja Valssilaitos (1857) ovat olleet kankiraudan valmistuksen kannalta tärkeät laitokset Mathildedali...
15/07/2026

Putlauslaitos (1852) ja Valssilaitos (1857) ovat olleet kankiraudan valmistuksen kannalta tärkeät laitokset Mathildedalin ruukissa. Tämä majesteettinen kaksikko on nykyään tunnettu maamerkki Mathildedalin Ruukkitehtaille.

Putlauslaitoksen puolta löytyy nykyään Mathildedalin kulttuuriyhdistyksen ylläpitämä Historianäyttely, johon on vapaa pääsy.

Valssilaitos taas toimii juhla- ja konserttitilana kesäaikaan.
The Puddling Shop (1852) and the Rolling Shop (1857) were key facilities for the production of wrought iron at the Mathildedal Ironworks. This majestic pair is now a well-known landmark of the Mathildedal Ironworks.

The Puddling Shop now houses a history exhibition maintained by the Mathildedal Cultural Association, which is free to the public.

The Rolling Shop, on the other hand, serves as a venue for celebrations and concerts during the summer.

Aamun valo, niin pehmeä, niin kaunis 💚Mikä on sinusta paras aika vuorokaudesta? 🌄☀️🌅🌙
14/07/2026

Aamun valo, niin pehmeä, niin kaunis 💚

Mikä on sinusta paras aika vuorokaudesta? 🌄☀️🌅🌙

Kokoonpanohallimme (1928) katolla sijaitsee Harri's Rooftop Lounge 🍷 tämä "kattobaarinakin" tunnettu Harri's on tuorein ...
12/07/2026

Kokoonpanohallimme (1928) katolla sijaitsee Harri's Rooftop Lounge 🍷 tämä "kattobaarinakin" tunnettu Harri's on tuorein palvelulisäys ruukilla ✨

Harri's on avoinna ke-la 14-21 (20:30) ja su 14-18 (17:30)

Ja vaikka Harri's sijaitsee kattoterassilla, on siellä myös pieni katos suvisateen sattuessa 🌦️

Kulku katolle on joko rakennuksen päädystä rappusia pitkin tai rakennuksen takaa siltaa pitkin ✨

Osoite

Ruukinrannantie
Mathildedal
25660

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Mathildedalin Ruukkitehtaat :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Mathildedalin Ruukkitehtaat :lle:

Oikopolut

Jaa

Kategoria