Amarts el Cor de l'ART - escola d'arts plàstiques

Amarts el Cor de l'ART - escola d'arts plàstiques escola d'arts plàstiques amb tallers i altres activitats artístiques - dibuix, pintura, escultura,

Dirección

Calle Sant Antoni, 7
Sant Sadurní D'anoia
08770

Horario de Apertura

Lunes 10:30 - 20:00
Martes 10:30 - 20:00
Miércoles 10:30 - 20:00
Jueves 10:30 - 20:00
Viernes 10:30 - 20:00
Sábado 10:30 - 13:30

Teléfono

+34938910843

Página web

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Amarts el Cor de l'ART - escola d'arts plàstiques publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Compartir

Categoría

amARTs acadèmia mediterrània ARTs

La nostra escola d’arts, l’acadèmia mediterrània ARTs (li diem amARTs com qui diu “SanSa”) va néixer el mes de febrer del 2003, quan la directora de l’Acadèmia Mediterrània d’Idiomes, Berta Pichler, ens va cedir un espai per a que poguéssim iniciar el nostre taller d’arts plàstiques. El nostre petit taller començà en una de les aules de la segona planta d’aquesta casa del carrer Sant Antoni, número 7, i va créixer poc a poc, però amb molta consistència i sostenibilitat; i també gràcies al boca-orella dels nostres estudiants i pares, que ens recomanaven als seus amics. Amb el trasllat de l’escola d'idiomes a un altre lloc (2012), amARTs “el Cor de l’ART” ocupà tot l’espai educatiu disponible de la casa, amb diferents tipus de tècniques artístiques: dibuix, pintura, il·lustració, fotografia, escultura, gravat, fusta, etc. En aquests 15 anys d’activitats artístiques i educatives, hem pogut realitzar 13 mostres anuals “El Cor de l’ART” (el nostre eslògan) amb les obres dels nostres estudiants, des dels més petits fins als adults. Les tres primeres les hem fet al taller i les següents a la Biblioteca Municipal Ramon Bosch de Noya (Sant Sadurní d’Anoia), gràcies al suport de la Regidoria de Cultura i de la direcció de la Biblioteca, el seu personal i altres col·laboradors indispensables. Un dels nostres objectius és participar activament del calendari cultural de la nostra vila i fomentar l’art local, amb les mostres anuals “El Cor de l’ART” i altres exposicions temàtiques com El Color de les Paraules, que vincula les arts plàstiques a la poesia catalana. Aquesta casa antiga, catalana, on des del 2003 tenim la nostra escola d’arts, conserva una vocació educativa històrica. L’any 1864, en aquest mateix immoble es fundà la primera escola per a noies del poble, la que avui en dia es el Col·legi El Carme:

“És en aquest moment quan les germanes [Germanes Terciàries del Carme - Vedrunes] arriben a Sant Sadurní d’Anoia, el 12 de març de 1864. (...) a instàncies del rector Josep Vinyals, que es fa ressò de la preocupació d’un grup de famílies per l’alt índex d’analfabetisme femení i que, per tant, desitjaven un ensenyament dedicat a les noies. (...) En el seu origen les monges i l’escola de nenes es van instal·lar al carrer de Sant Antoni, número 1 (a l’actualitat núm. 7)” (La Nostra Història - 125 anys i endavant, Vedruna-El Carme, Sant Sadurní d’Anoia, 2011)

La nostra casa és un lloc de tradició cultural i educativa. Abans del nostre taller, hi havia aquí l’Acadèmia Mediterrània d’Idiomes, un projecte de l’Associació per al Foment de les Cultures Mediterrànies, que feia intercanvis amb estudiants d’altres països per a l’aprenentatge de català, castellà, anglès, alemany, francès, portuguès... A més d’activitats de divulgació de les cultures mediterrànies amb l’AFOCUME (Associació per al Foment de les Cultures Mediterrànies). No ens oblidem que aquí també hem tingut el Racó Musical, que durant anys va ensenyar música a nens, nenes i adolescents. Aquesta vocació cultural i educativa ens anima a seguir treballant sense descans per el desenvolupament de les arts plàstiques catalanes, estimulant la creativitat i l’expressivitat dels nostres estudiants.