30/09/2026
⚱️ JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI
📜 "Patrimoni en ric: reviure, resistir, reimaginar"
📅 Dies 9, 10 i 11 d'octubre de 2026
🏰 A Castelló d'Empúries
👉 www.patrimoni.gencat.cat/jep
📣 Els dies 9, 10 i 11 d’octubre de 2026 Castelló d'Empúries se suma un any més a les Jornades Europees de Patrimoni, un dels esdeveniments més significatius al continent pel què fa a la posada en valor i la divulgació del patrimoni cultural.
🏺 El tema de les JEP 2026 és "Patrimoni en risc: reviure, resistir, reimaginar”: en les nostres societats en constant canvi, i davant de reptes com la creixent digitalització, el moviment accelerat de persones, la crisi climàtica i els conflictes de tota mena, gran part del patrimoni cultural, tant tangible com intangible, corre el risc d'erosió. Enguany es destaca la importància de preservar la identitat cultural i històrica de totes les comunitats.
🏛️ Per aquest motiu, Castelló d'Empúries ha organitzat un ventall d'activitats gratuïtes durant els tres dies de les jornades per tal de divulgar la riquesa cultural i el patrimoni museístic del municipi entre els visitants i usuaris dels museus.
Ajuntament de Castelló d'Empúries · Patrimoni.gencat · Cultura. Generalitat de Catalunya · European Heritage Days (EHD) / Journées européennes du patrimoine (JEP)